2010. november 3., szerda

őrzők

Csak az a kérdés, hogy amikor az Emberfia eljön, talál-e hitet a földön? (Lk 18,8)



4 megjegyzés:

  1. Quis custodiet ipsos custodes?
    Szerintem e költői kérdés mélységben való elmerülés a kérdés oly tiszta szívű megválaszolásához vezet, mely a hűséges őrzővé vállás megfelelő kovásza lehet!
    Ki Őrzi az őrzőket?
    Adjunk rá választ!

    VálaszTörlés
  2. A válasz engem is érdekelne... Bár nekem van egy tippem: Isten? De vajon melyik? Csak mert az utóbbi időben - ahogy látom - egyre telik a katolikus Pantheon is. Kezdem megérteni a "talál-e hitet a földön?" kérdés valós jelentését...

    VálaszTörlés
  3. A Katolikus Pantheon új "őrzői"?
    Kire/mire gondol Levente atya?
    Esetleg egy új bejegyzésben beszámolhatna észrevételeiről, hogy nekünk is könnyebb legyen a válasz adás:)

    VálaszTörlés
  4. A katolikus Pantheont úgy értettem, hogy az igaz Isten mellett több olyan isten jelenlétét is érzékelem, amelyeket nem tudnék azonosítani a Biblia alapján. Gondolok itt pl. arra, aki nem választotta ki szent Pált, hogy a népek apostola legyen és arra sem, hogy az újszövetségi Szentírás csaknem felét papírra vesse. Ez az isten legfőképp Pál házassági etikáját tartja eretnekségnek. Azután egy olyan isten is létet követel magának idestova fél évszázada, aki nem ért egyet szent Jánossal: „Ne szeressétek a világot, sem azt, ami a világban van! Ha valaki szereti a világot, nincs meg benne az Atya szeretete,
    mivel minden, ami a világban van: a test kívánsága, a szem kívánsága és az élet kevélysége, nem az Atyától van, hanem a világból.” (1Jn 2,15-16) Szvsz. ez az isten épp az ellenkezőjét prédikálja: kössetek minél több kompromisszumot, nembaj, ha az igazság csorbát szenved is, fő, hogy híveket toborozzunk magunknak, vagyis a jó ügynek. Aztán, hogy mire tanítjuk őket az már más kérdés. Mindenesetre nem illik kedvüket szegni olyan dolgokkal, amelyeket ma már nem trendi hangoztatni. Azt pedig csak merem remélni, hogy a vallásközi párbeszéd égisze alatt nem kerül sor ökumenikus összeborulásra a nemkeresztény vallások képviselőivel. Ha mégis, akkor az az isten, aki ezt a katolikusoktól elvárja egy újabb helyfoglaló. Ja, és ez az isten minden bizonnyal azon ókori vértanúk áldozatát is hiábavalónak tekinti, akik pl. nem kívántak tömjént égetni az idegen istenek oltárán.

    VálaszTörlés